- Hlavní strana
- Konference 2009
- Pozvánka
- Přihláška na konferenci
- Seznam účastníků
- Témata konference
- Důležité termíny
- Forma příspěvku
- Program konference
- Programový výbor
- Organizační výbor
- Přednášející pro plenární jednání
- Ubytování
- Mapa ubytování v Hradci Králové
- Údaje pro platbu konferenčního poplatku
- Pozvánka Kognice 2009
- Kontakt
- Přihláška na konferenci 2009
- Výkladový slovník
- Databáze zdrojů a informací
- Diskusní fórum
Vítejte! Dnes je Pátek 22. listopadu 2024 - Svátek má Cecílie, zítra Klement
Výkladový slovník
tvořivost (angl. creativity)
viz kreativita
týlní lalok (angl. occipital lobe)
viz okcipitální lalok
typologie vnímání (angl. perception typology)
typologie individuí, založená na převažujícím způsobu vnímání reality. Základním dělením (v rámci kontinua, resp. i u jedinců se vnímání může lišit v závislosti na konkrétní situaci) je převažující syntetické vnímání, zaměřené na vnímání celků, a analytické vnímání, zaměřené na detaily a vztahy mezi nimi (volně podle HARTL – HARTLOVÁ 2000). Způsob vnímání je jedním z determinantů pro percepční mapy i kognitivní mapy. Viz též generalizace.