Moderní a efektivní lektor

Programová náplň jednotlivých kurzů

I. Efektivní formy výuky dospělých

Účastníci kurzu si utvoří a zdokonalí v průběhu kurzu kompetence k lektorské činnosti. Porozumí základním informacím, které se týkají vzdělávací činnosti. Budou mít přehled ve vztazích mezi základními faktory působícími ve vzdělávacích procesech orientovaných na moderní trendy ve vzdělávání. V interaktivních činnostech, zážitkových a výcvikových metodách si osvojí důležité dovednosti ke zvládnutí přípravné, realizační a hodnotící fáze vzdělávacích akcí v roli lektora.

Cíle modulu:

  1. Účastníci se seznámí se základními informacemi o vzdělávací činnosti, o jeho formách, prvcích a o vztazích mezi nimi.
  2. Pochopí podstatu učení, rozmanitost stylů učení a v závislosti na nich porozumí i nutnosti výběru pestrých metod, forem a prostředků vzdělávání a učení.
  3. Osvojí si zásady práce lektora a příslušné dovednosti pro přípravnou, realizační i hodnotící fázi vzdělávací činnosti.
  4. Budou si zdokonalovat komunikativní dovednosti a schopnost řešit náročné situace v lektorské činnosti.
  5. Budou znát a vyzkouší si prostředky zvyšující efektivitu vzdělávání, rozvinou si dovednosti v oblasti komunikačních technologií využívaných ve vzdělávání.

Forma kurzu —prezenční v rozsahu 48 hod.

II. Management vzdělávání dospělých

Kurz obsahuje základní informace o managementu vzdělávání dospělých. Je určen začínajícím lektorům a těm, kteří se na práci lektora připravují. Účastníci kurzu se seznámí se základními principy a východisky vzdělávání dospělých se zaměřením na aktuální podmínky a trendy v České republice i Evropské unii.
Forma kurzu — kombinovaná (prezenční s distanční e-learningovou podporou) v rozsahu 40 hod., z toho 20 distančních

Vstupní předpoklady studia:

  • přístup k Internetu
  • standardní znalost ovládání počítače (uživatelská obsluha operačního systému Windows, MS Office)
  • vyhledávání informací na Internetu
  • používání elektronické pošty (poslat zprávu, odpovědět na zprávu, přiložit soubor do zprávy)

III. E-learning ve vzdělávání dospělých

V kurzu se frekventanti seznámí s nejmodernějšími trendy v počítačové podpoře vzdělávání. Seznámí se s didaktikou tvorby e-learningových kurzů a prakticky si vyzkouší možnosti
e-learningových nástrojů a práci v e-learningovém prostředí WebCT CE 6.0.
Forma kurzu — kombinovaná (e-learningový s prezenčními setkáními) v rozsahu 48 hod., z toho 30 distančních

Vstupní předpoklady studia:

  • přístup k Internetu
  • standardní znalost ovládání počítače (uživatelská obsluha operačního systému Windows, MS Office)
  • vyhledávání informací na Internetu
  • používání elektronické pošty (poslat zprávu, odpovědět na zprávu, přiložit soubor do zprávy)

IV. Efektivně s Acrobatem 7.0

Cílem kurzu je technické zvládnutí aplikace Adobe Acrobat Professional. Účastníci se naučí pomocí této aplikace vytvářet soubory ve formátu PDF a seznámí se s vhodnými způsoby jejich využití v pedagogické oblasti.
Forma kurzu - kombinovaná (distanční e-learningový s prezenčními setkáními) v rozsahu 40 hod., z toho 28 distančních

Vstupní předpoklady studia:

  • přístup k Internetu
  • standardní znalost ovládání počítače (uživatelská obsluha operačního systému Windows, MS Office)
  • vyhledávání informací na Internetu
  • používání elektronické pošty (poslat zprávu, odpovědět na zprávu, přiložit soubor do zprávy)
  • znalost práce s dlouhými dokumenty v textovém editoru MS Word (styly, poznámky pod čarou, obsah, rejstřík atd.)
 
 
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR
© Univerzita Hradec Králové, technický kontakt: fim.webmaster@uhk.cz